Cosplay tutorial: Invisible bra / Sujetador invisible



As you see I am doing Ignis as a cosplay and one of the main problems i have is the back of the dress. Probably the best think to do is wearing no bra but I thought of a better solution (for me). I did my own invisible bra! This way, I can attach the back of the dress to my bra if it becomes too unstable. I also plan to sew the front directly to the bra to avoid undesirable movement.
Will show more pics as soon as I have them.

Como veis estoy haciendome el cosplay de Ignis, y uno de mis problemas principales es la parte de atrás del vestido. Probablemente lo mejor que se puede hacer es no llevar sujetador pero he pensado en una mejor solución (para mi). ¡He hecho mi propio sujetador invisible! De esta manera puedo enganchar la parte de atrás del vestido al sujetador si resultara ser muy inestable. Además, tengo la intención de coser la parte de delante directamente al sujetador para evitar que se mueva.
Os enseñaré más fotos en cuanto las tenga.




You can see that I didn't sew the straps directly to the fabric because the plastic could break. You could use the same method to remove the original straps and add transparent ones if you needed to. I recommend you to sew the ribbon with a small stitch to make it stronger.

Podéis ver que no cosí los tirantes directamente a la tela porque el plástico podría romperse. Podéis utilizar el mismo método para sustituir los tirantes originales y ponerle unos transparentes si lo necesitáis. Os recomiendo que cosáis el lazo con un punto pequeño para que quede más fuerte.

Alice in Cosplayland

Cosplay lover and manga addict from Spain. Living the adventure in England! Always working on something new!

No hay comentarios:

Publicar un comentario