jueves, 31 de enero de 2013

Cosplay tutorial: Vocaloid headphones with light / Auriculares vocaloid con luz


I only have a couple of pictures of the process of my headphones but I think they will be enough. You can see that I made the core of my headphones with 2 layers of foam board. Then I inserted a led in the center and a button cell. The only problem to do it like this is you have no switch. I had to pull out the cell with tweezers in order to turn off the light (i made a hole to the back) but it was easy and cheap.

Sólo tengo un par de fotos del proceso de mis auriculares pero creo que serán suficientes. Podéis ver que hice la base de mis auriculares con 2 capas de cartón pluma. Después metí una bombilla led en el centro y una pila de botón. El único problema de este método es que no tienes interruptor. Tenía que sacar la pila con pinzas para poder apagar la luz (le hice un agujero a la parte trasera) pero es fácil y barato.


What made the headphones really awesome (in my opinion) was to insert a mini CD before adding your "glass" which was actually coloured acetate. I also inserted the brown bit. At this point I covered it all with gold cardboard, you can use foam as well and paint it if needed.

Lo que hizo mis auriculares más chulos (en mi opinión) fué meterles un mini CD antes de añadir el "cristal" que era en realidad acetato de colores. También le puse el trozo marrón. En este punto lo forré todo con cartulina dorada, también podéis usar goma eva y pintarla si es necesario.


I attached the pieces to a hairband making a hole to the headphones to attach them better, as you see previously i had glued gold rattail to it making waves that criss-cross. Only details left are an extra gold piece on top of the headphone (more gold cardboard) and the mic, thatI did it with flat wire, another bit of foam board and 2 blue jewels. Yeah, i don't have blue eyes but my boyfriend could lend them to me...

Pegué las piezas a una diadema previamente haciendo un agujero al auricular para que encajara mejor, como veis antes había pegado cola de ratón dorada haciendo ondas que se entrecruzaban. Los únicos detalles que quedan son otra pieza más en dorado encima del auricular (mas cartulina dorada) y el micrófono, que lo hice con alambre plano, otro trozo de cartón pluma y dos pegatinas con forma de joya azules. Ya, no tengo los ojos azules pero mi novio me los podría prestar...


My headphones are 8cm tall, most of the measures and headphones I found looked stupidly huge so I adjusted the size to a human instead of to a cartoon. You have Luka's, Rin and Len's and Miku's headphones here.

Mis auriculares son de 8cm de alto, la mayoría de medidas y auriculares que he visto parecen estúpidamente grandes así que ajuste la medida a un humano en vez de a un dibujo. Aquí tenéis los de Luka, Rin y Len y Miku.



Related links

2 comentarios:

  1. ¡Me salvas la vida! �� Justo estaba buscando una manera de hacer los auriculares ��

    ResponderEliminar

Formulario de contacto

Nombre

Correo electrónico *

Mensaje *

Follow by Email

Social Feed

2014 © Planer - Responsive Blogger Magazine Theme
Planer theme by Way2themes