Cosplay special: Organizing your fabrics / Organizar tus telas

After a couple of years cosplaying you start getting loooots of fabrics, leftovers and future cosplays materials and you don't know what to do with them, it took me all morning but I managed to organize all my fabrics and here is the result. Do you think that's all I have? so wrong... i have 3 more shelves like that plus a box of remnants and scraps...fortunately it isn't all mine, my mum had a colection before I did and my sister too.

Después de un par de años haciendo cosplay empiezas a acumular muuuuchas telas, retales y futuros materiales para cosplay y llega un momento en que no sabes que hacer con ellos, me llevó toda la mañana pero conseguí organizar todas mis telas y este es el resultado. Pensáis que eso es todo lo que tengo? que equivocados estáis... tengo tres lejas más como esa más una caja de retales...afortunadamente no todo es mío, mi madre tenía ya colección antes de que yo empezara y mi hermana también.
As it is impossible to remember all the colours and materials I have, I cut a piece of each of my fabrics and wrote down some details (like price per meter, size,  where i bought it, name of the material if i know it, character I want to use it for,...). I got this idea from KuroiCosp (I think so but can't find the post now) they have nice tus and cool cosplays.

Como es imposible recordar todos los colores y materiales que tengo, corte una pieza de cada una de mis telas y escribi algunos detalles (como el precio por metro, donde la compre, tamaño, el nombre del material si lo se, personaje para el que la quiero usar,...). Esta idea la saqué de KuroiCosp (eso creo, pero no encuentro el post ahora) tienen unos tutoriales y cosplays muy chulos.

Related Links

Cosplay special: Fabric characteristics / Características de las telas

Alice in Cosplayland

Cosplay lover and manga addict from Spain. Living the adventure in England! Always working on something new!

No hay comentarios:

Publicar un comentario