miércoles, 27 de agosto de 2014

Cosplay character and tutorial: Clara Oswald (Doctor Who) - The impossible girl

Hey guys! I haven't been around much, it is summer you know and I spent most of my time at the beach. But here I am! And more freak than ever! As many of you, fellow whovians, may know this weekend was the premiere of the new season of Doctor Who featuring the new doctor Peter Capaldi. I had to go to the cinema! And I had to wear a cosplay! I won't tell you how awesome it was because you need to see it. The thing is, I live in Spain, it is stupidly hot and I wasn't going to cosplay and August... but I saw this fabric... The day before the event... on sales... and I... just went crazy and made a new Clara Oswald dress (if you are wondering, she is not my favourite companion but She is the one who resembles me most) She wears this in the episode called The name of the Doctor

Hola chicos! Ultimamente no he pasado mucho por aquí, es verano sabéis, y me he pasado la mayor parte del tiempo en la playa. Pero aquí estoy! Más friki que nunca! Como muchos de vosotros, amigos whovians, sabréis, este fin de semana se estreno en los cines el primer capítulo de la nueva temporada de Doctor Who con el nuevo doctor Peter Capaldi. Tenía que ir al cine! Y tenía que llevar cosplay! No os diré lo genial que fue el nuevo capítulo porque tenéis que verlo! La cosa es, yo vivo en España y hace un calor espantoso, había decidido no llevar cosplay... pero vi la tela... el día antes del evento... de rebajas... y yo... me volví loca y decidí hacer un nuevo traje de Clara Oswald (si os lo estáis preguntando, no es mi personaje favorito pero si el que más se parece a mi) Lleva este traje en el episodio llamado El nombre del Doctor

Of course I didn't wear the whole costume with the tights and boots, I decided to wear a summer version, but hey, wearing a neck in summer in my city is torture enough!

Por supuesto que no me puse las medias ni las motas, hice una versión más veraniega, pero oye, llevar cuello alto en mi ciudad es suficiente tortura!

As usual you have pictures and how tos in my Facebook page but I'll add here the links to attach necks and sleeves as I didn't have time to cover those also the basic pattern tutorial as well. To make a dress you only have to make the pattern longer. And in this case you have to move the pleat from the shoulder to under your bust (google how to do it). I owe you a tutorial on how to sew square parts

Como de costumbre tenéis fotos y el como se hizo en el Facebook, pero os adjunto aquí los links para poner cuellos y mangas porque no me dio tiempo a hacerles fotos, también el tutorial de patrón base. Para hacer un vestido solo tenéis que alargarlo por abajo. Y en el caso de este vestido en concreto tenéis que mover la pinza del hombro al bajo pecho (google como se hace) Os debo un tutorial de como coser piezas en cuadrado

* Necks / Cuellos
* Sleeves / Mangas
* Base pattern / Patrón básico

By the way, did you check my other Clara outfit? With the Taaaardis

Por cierto, habéis visto mi otro traje de Clara? Con la Taaaardis




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Formulario de contacto

Nombre

Correo electrónico *

Mensaje *

Follow by Email

Social Feed

2014 © Planer - Responsive Blogger Magazine Theme
Planer theme by Way2themes